۳ آبان ۱۳۹۹، ۷:۴۲

رئیس پلیس فتا کرمانشاه:

بیش از ۹۱ درصد جرایم فضای سایبری کرمانشاه کشف شده است

بیش از ۹۱ درصد جرایم فضای سایبری کرمانشاه کشف شده است

کرمانشاه- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: در سال جاری بیش از ۹۱ درصد جرایم فضای سایبری که در استان کرمانشاه رخ داده، کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش قابل قبولی داشته است.

علی عباسی کسانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رصد شبانه روزی فضای سایبری و تأمین امنیت کاربران شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: لازم است خانواده‌ها به آموزش‌هایی که در حوزه سایبری، پلیس فتا ارائه می‌دهد توجه کافی داشته باشند. دارد و همچنین دیگر وظیفه پلیس فتا برخورد با جرایم فضای مجازی است.

وی به برخورد با جرایم فضای مجازی به عنوان یکی از وظایف پلیس فتا اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از ۹۱ درصد جرایم فضای سایبری که در استان کرمانشاه رخ داده، کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش قابل قبولی داشته است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشترین جرایم شکل گرفته در این حوزه با ۳۹ درصد از کل جرایم مربوط به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی به صورت اینترنتی است؛ و کلاهبرداری و مزاحمت به ترتیب با ۲۱ و ۱۱ درصد رتبه‌های بعدی از کل جرایم اینترنتی را شامل می‌شوند.

عباسی کسانی با اشاره به ضرورت مشارکت مردمی در پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری، گفت: از آنجا که پلیس در اکثر امور مشارکت محور است، لذا لازم است برای امنیت کاربران و فضای سایبری در بحث پیشگیری و مقابله، شهروندان با اقدام و اطلاع به موقع به کمک پلیس بیایند.

وی ادامه داد: شهروندان با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت گزارشات مردمی می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را با پلیس فتا به در میان بگذارند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: آسیب‌هایی مانند اعتیاد اینترنتی، جمع گریزی، آسیب‌های روحی و جسمی، و از همه مهم‌تر بحث بازی‌های آنلاین که بعضاً بسیار خطرناک است در کمین افراد مخصوصاً افراد کم سن است.

عباسی کسانی با اشاره به اهمیت پیشگیری از گرفتار شدن در آسیب‌های فضای مجازی، عنوان کرد: لازم است خانواده‌ها به صورت پیوسته بر رفتار فرزندان و افراد کم سن و سال در فضای مجازی نظارت داشته و ضمن آگاهی بخشی، سطح دانش فضای مجازی و رسانه‌ای خود را بالا ببرند.

کد خبر 5054883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha